fredag 28. desember 2012

November 2012 Kurs i Den Norske Opera

I høst opplevde jeg at vi har to ulike sømhåndverkere i Norge. Vi har kjole og draktsyer-/ kostymesyer håndverkeren og så har vi quiltehåndverkeren.
Så mye til felles men allikevel så ukjente for hverandre. 
Quilteindustrien er dyktig til å møte nye behov hos kundene sine. Svært dyktige. 
Maskiner, verktøy og produkter av alle de slag kan vi glede oss over. 
Jeg beveger meg et sted i grenseland mellom alle ulike leire og ser hvor mye vi kan lære av hverandre. 
Måtte dette bli et felles mål for alle sy entusiaster i 2013, å vokse sammen, glede oss over alle mulighetene!


Landsmøte for Norges Kjole. og draktsyerforbund inviterte meg til å holde kurs i november. 
Utrolig hyggelig å hilse på fantastisk dyktige kvinner! 









Her var det nok av arbeidsplasser å velge mellom for alle som kom.











Stoff av tråd, ulike trådkvaliteter, stabiliseringer, tips og triks for en vellykket bruk av stabiliseringer og mye annet sto på programmet denne dagen.
Dette var håndverkere som jobbet raskt og jeg fikk muligheten til å dele med meg av hele mitt program for dagen.







Jeg ble slått av all kunnskapen alle disse kvinnene hadde opparbeidet seg gjennom sitt yrkesaktive liv. Man kan bli ydmyk av mindre!










Den Norske Opera har en aldeles fantastisk systue. Jeg vil oppfordre alle elever på design og tekstil til å søke om lærlingplass her. 

Takk alle sammen og Jorunn især, for en uforglemmelig lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar